18 Şubat 2011

Atasözleri Bizi Yanlış Mı Yönlendiriyor?

herkesin hayatının bir bölümünde mutlaka işe yaramıştır.. hatta bazıları hayat felsefesi olarak belirlemiştir çoğunu.. peki bugüne kadar hiş şüphe etmeksizin bağlı kaldığımız atasözleri bizlere yanlış bilgi mi veriyor?..

olayın yaşandığı yer bilecik'in gölpazarı ilçesi.. 20 yaşındaki atakan tek eliyle ses çıkarabildiğini iddia ediyor.. yıllarca atasözlerine sorgusuz sualsiz inandığını ve hayatını atasözlerine göre şekillendirdiğini belirten atakan bir arkadaşının 18 yıldır sakladığı samanın hâlâ hiçbir işe yaramadığını görünce biraz duraksayıp düşünmeye başladığını söyledi.. ayrıca bundan 5 yıl önce damlayan musluğun başında 2 hafta bekleyip, göl bir yana en ufak bir su birikintisi dahi meydana gelmediğini iddia eden atakan sözlerine şöyle devam etti: "yıllardır arkadaşlarıma atasözlerinin ne kadar faydalı olduğunu ve sürekli aklımızda tutmamız gerektiğini savunup durdum fakat şu anda kendim ters köşeye yatmış durumdayım.. geçen gün bileğim ağrıdığında elimle yaptığım hareketler sonucu tek elimle ses çıkarabildiğimi görünce buna kendim bile inanamadım, resmen şok oldum, kanım dondu.. bunu arkadaşlarıma nasıl açıklardım?.. açıkladığımda da korktuğum başıma geldi ve şu an hâlâ benle dalga geçmekteler.. beni bu hâle düşürdüğü için atalarımdan da sözlerinden de nefret ediyorum.."

utancından okulu bıraktığını ve ayakkabı boyacılığı yaptığını bu yüzden de devletten yardım beklediğini söyleyen atakan artık atasözlerine duyduğu güvenin sarsıldığını ve ne olursa olsun bir daha bu sözlere inanmayacağını söyledi ve ekledi: "zararın neresinden dönersen kârdır."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder